Charakteristika školky
Naše mateřská škola zahájila svůj provoz v roce 1949. Je situována nedaleko centra.V loňském roce byla nově opravena silnice a bylo vytvořeno více parkovacích míst naproti MŠ a i parkovací místa přímo před MŠ pro krátké parkování (odvedení dítě do MŠ a z MŠ). Zařízení se skládá ze staré budovy a novější přístavby, která byla užívána jako závodní jesle. Od roku 1992 slouží obě spojené budovy pro účely pětitřídní mateřské školy, která prošla mnohými rekonstrukcemi. Třídy jsou prosluněné, prostorné. Zahrada je členitá, terasovitě řešená, osázená množstvím okrasných dřevin a nachází se za budovou MŠ. Jsou zde pískoviště, klouzačka, houpačky a vyasfaltované hřiště. MŠ navštěvuje 113 dětí, které jsou rozděleny do tří věkově smíšených tříd s názvy: Včeličky, Berušky, Kačenky a jedna třída pro předškolní děti s názvem Sluníčka a jedna třída speciální - logopedická s názvem Pusinky.
ORGANIZAČNÍ PROSTŘEDÍ:
V naší velké MŠ máme pro zabezpečení klidu a harmonie zavedený komunikační a informační systém, který je nezbytný pro plynulý provoz – nástěnky, okénko pro rodiče, letáky, domácí telefony na třídách, ankety, www. stránky, osobní a ochotný přístup všech zaměstnanců.
VĚCNÉ PROSTŘEDÍ:
Prostředí školky – herny tříd jsou rozčleněny na mnoho hracích a pracovních koutků, které si děti samy vytváří za pomoci svých učitelek. Zde se věnují experimentaci a manipulaci s materiálem, konstruování, výtvarným dovednostem a dalším činnostem, které uspokojují jejich přirozené potřeby. Učitelky dbají na variabilnost a časté obměňování koutků, aby byly děti stále aktivovány a podněcovány k novým činnostem. Pomůcky, hračky, pomůcky pro spontánní pohybové aktivity a výtvarný materiál je vždy dětem snadno dostupný na policích a v otevřených skříňkách.
SOCIÁLNÍ PROSTŘEDÍ:
Snahou všech je vytvořit bezpečné a klidné prostředí, ve kterém panuje pohoda a dobrá nálada. Komunikace, spolupráce a vstřícnost jsou na prvním místě v dorozumívání dětí i dospělých. Nadále podporujeme u dětí sebedůvěru, toleranci a úctu k ostatním. Na každé třídě si děti s učitelkami nadefinují a graficky znázorní pravidla společného soužití, všichni pak usilují o jejich dodržování. Všichni zúčastnění mají svá práva a povinnosti. Třídní rituály (ranní přivítáni, komunitní kruh, oslavy svátků a narozenin) dotvářejí. Školní tradice jsou neodmyslitelnou součástí života naší MŠ jsou zdrojem velkého citového uspokojení dětí i všech zainteresovaných.(pouštění draků, opékání brambor, vánoční aranžování, karneval, velikonoční koledování, pálení čarodejnic, školní výlet,dětský den...).